Stormøde 2015

Computerspilindustrien (1)

Twine Workshop

Den 7. november 2015 åbner Dania Games dørene op og giver et indblik i den danske spilbranche og hvordan de arbejder med uddannelse, entreprenørskab og iværksætteri. Dagen byder blandt andet på foredrag fra institutleder Mikkel Lodahl fra Institut for Dansk Spiludvikling samt virksomheden Menticore; hands-on workshops, indblik i studieproduktioner og nye tendenser indenfor spil, interaktion og teknologi.

8:30 Busafgang fra Musikhuset Aarhus. Morgenmad i bussen

10:00 Velkomst i Grenaa. Dagens aktiviteter går i gang

12:00 Frokost

12:45 Aktiviteterne fortsætter

14:30 Kaffepause

14:45 Aktiviteterne fortsætter

16:00 Afslutning på den faglige del af dagen

16:30 Generalforsamling

19:00 Busafgang til Aarhus

20:00 Ankomst til Musikhuset eller restaurant i Aarhus

20:00 Spisning på restaurant i Aarhus

Dagens aktiviteter

• Oplæg fra Institutleder for Institut for Dansk Spiludvikling, Mikkel Lodahl om den danske spilindustri og alternativ brug af spil

• 2 workshops (afholdt samtidigt) i hhv Twine og Unity3D

• Oplæg fra ekstern oplægsholder (TBA)

• Oplæg fra virksomheden Menticore om procedural generede puzzles baseret på shaders

• Åbent hus hos Ranch-iværksættervirksomheder, hvor der bliver mulighed for at se, prøve og spørge.

• Åbne aktiviter ved fagudvalget (Artemis, JS Jaust mv)

• Mini expo kurateret af fagudvalget (se og prøv spil og produkter udviklet af studerende)

• Studerende fra GameIT College fortæller om sit studie

Både stormøde og generalforsamling afholdes hos Erhversakademi Dania – N.P.Josiassensvej 44a, 8500 Grenaa.
Medbring meget gerne selv laptop/notebook/tablet til workshops. Installer gerne Unity 3D på forhånd, ellers kan det gøres på stedet.

PRIS:
For deltagelse i dagsarrangement :256 kr

TILMELDING:

TILMELDINGSFRIST:
31. oktober 2015

Oversigt over tilmeldte: Her

Ved spørgsmål kontakt: stormode@datalogforeningen.dk

Den danske spilbranche er i vækst. Flere og flere arbejder med spil, men samfundet har svært ved at følge med…

112 millioner kroner i overskud i 2014 og en vækst på 2216 % over fire år. Sådan ser tallene ud for spilvirksomheden Kiloo fra Aarhus, som overhalede en lang række traditionelle virksomheder og sidste år blev kåret som Danmarks hurtigst voksende virksomhed. Kiloo er langt fra den eneste virksomhed i spilbranchen, der oplever enorm vækst. Fra 2009 til 2013 er branchen vokset med 119 % ifølge rapporten om danske indholdsproducenter i tal.

Samtidig er der kommet 40 % flere jobs i spilindustrien. Det går godt for branchen, fordi der er mange flere distributionskanaler end tidligere, så alle spiller på alle deres devices. Vi spiller spil, uanset hvor gamle vi er, hvilket køn vi har, og hvor vi er. Samtidig er selve udviklingen af computerspil blevet professionaliseret og trådt ud på lige fod med traditional softwareudvikling.

På Dania Games i Grenaa tager man spiludvikling alvorligt – både som branche, kultur og profession. Derfor åbner de den 7. november 2015 dørene op og giver et indblik i den danske spilbranche og hvordan de arbejder med uddannelse, entreprenørskab og iværksætteri.