Historie

Datalogforeningen har en lang historie bag sig. I 1978 dannede nogle datalogistuderende ved Aarhus Universitet en såkaldt Jobansøgningsgruppe. Det var dengang, hvor datalogistudiet var meget nyt, og ingen i erhvervslivet vidste, hvilken glimrende arbejdskraft de ville få ved at ansætte dataloger. Navnet Datalogforeningen opstod i 1979 og har siden da beholdt sin charme. Foreningen har haft mange aktiviteter gennem årene, men stormøderne, de faglige aftener og lønstatistikken har altid været de centrale aktiviteter. Læring har derfor altid betydet meget for foreningen og medlemmerne, hvor der i en kortere periode også blev arrangeret efteruddannelseskurser.

Du kan læse mere om foreningen på vores Facebook og LinkedIn side og følge med i de spændende arrangementer, der bliver postet.