Foredragsholder
Leif Sørensen, Partner og medstifter af Praqma.
Leif har en baggrund som datalog med mere end 25 års erfaring med softwareudvikling, som programmør, arkitekt og projektleder. Han har arbejdet med agile metoder det meste af sin karriere og har været involveret i mange successer – og fiaskoer! De seneste 10 år har han arbejdet med Continuous Delivery og DevOps.

Continuous Delivery & DevOps
Agil softwareudvikling handler om løbende at kunne levere fungerende software til kunderne. Gennem de seneste år har Praqma introduceret SCRUM og andre agile metoder i deres udviklingsteams, men for at få fuldt udbytte af dette skal kvalitetssikring, release management og drift også være agil. Dette skal selvfølgelig ske samtidigt med at man ikke går på kompromis med kvaliteten. Continuous Delivery og DevOps er to af tidens svar på den problemstilling.

Leif vil give en introduktion til Continuous Delivery DevOps og sammenligne med måden, som de traditionelt har organiseret udvikling og drift på. I hvilket omfang det handler om organisation, arbejdssæt eller værktøjer? Han vil også komme med eksempler på hvordan dette implementeres i forskellige virksomheder, hvad det kræver modenhedsmæssigt, og hvordan man kommer i gang.