Untitled

Tirsdag d. 7. juni holder Datalogforeningen endnu en faglig aften. Denne gang skal det handle om Docker:

Docker
Brugen af containere er en ny trend inden for softwareudvikling, ført an af Docker. Ligesom virtuelle maskiner bruges containere til automatisering af miljøer og giver derfor muligheder for at styre hvordan software testes og releases. Containere passer godt til continuous delivery fordi man kan definere et miljø, der kan bruges til både test og produktion.
Martin Mosegaard Amdisen, konsulent ved Praqma vil give en introduktion til Docker og containerization. Herunder fordelene ved at beskrive kørselsomgivelser i kode. Han vil komme med eksempler på, hvordan Docker indgår i en build pipeline til at teste i produktionslignende miljøer, og hvordan man kommer i gang.

Foredragsholder
Martin Mosegaard Amdisen har en baggrund som datalog med mere end 10 års erfaring med softwareudvikling. Han har arbejdet med agile metoder og virtualisering, og senest med Continuous Delivery og DevOps ved Praqma.
Tirsdag d. 7. juni 2016 kl. 19:30
Store Auditorium, INCUBA, Åbogade 15, 8200 Aarhus N